Η Α΄ Λυκείου είναι τάξη "σταθμός" στην πορεία του μαθητή για την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής του. Η μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο έχει αποδειχθεί πολλές φορές δύσκολη, μιας και οι μαθητές αντιμετωπίζουν μια πραγματικότητα διαφορετική απ' αυτή που έχουν συνηθίσει.
Πολλά μαθήματα, η Φυσική και η Χημεία για παράδειγμα, αλλάζουν χαρακτήρα και από περιγραφικά που ήταν στο Γυμνάσιο, μαθηματικοποιούνται και όχι ανάλογα με το αντίστοιχο υπόβαθρο που έχει ο μαθητής στο τέλος της Γ΄ Γυμνασίου.
Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής είναι να γίνονται δύσκολα και ακατανόητα στους μαθητές κάποια μαθήματα, να απορρίπτουν και να προσανατολίζονται προς κατευθύνσεις που κατά τη γνώμη τους έχουν εύκολα μαθήματα, ανεξάρτητα απ' τις πραγματικές τους επιθυμίες για σπουδές.
Επίσης στην τάξη αυτή οι μαθητές έρχονται σε επαφή με γνωστικά αντικείμενα, που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην τελευταία τάξη του Λυκείου και τυχόν προβλήματα που θα δημιουργηθούν τώρα εμποδίζουν αργότερα την πρόοδο και την ομαλή προετοιμασία για τις εξετάσεις εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.
Εμείς γνωρίζουμε πολύ καλά όλες αυτές τις δυσκολίες, αλλά κυρίως γνωρίζουμε πως πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε και να καθοδηγήσουμε τους μαθητές μας έτσι ώστε:
_ αφενός να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να κατανοήσουν τις δύσκολες και πρωτόγνωρες έννοιες της ύλης των βασικών μαθημάτων ώστε να είναι πάντοτε καλά προετοιμασμένοι για το σχολείο αλλά και να δημιουργήσουν το κατάλληλο υπόβαθρο ώστε να μπορέσουν αργότερα να ανταπεξέλθουν στους ρυθμούς με τους οποίους θα κληθούν να αποκτήσουν γνώσεις πάνω σ΄αυτά τα μαθήματα.
_ αφετέρου, και το σημαντικότερο, να αρχίσουν να μαθαίνουν πως να μπορούν να μεταφέρουν τις γνώσεις τους στο χαρτί και να αντιμετωπίζουν κριτικά οποιοδήποτε "άγνωστο" ή "δύσκολο" θέμα. Να μάθουν δηλαδή να αντιπετωπίζουν εξετάσεις που από εδώ και πέρα θα είναι πάρα πολλές.
